|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bożena Makarewicz- Jafiszow (bozenajot)
Wysłany:
03.12.2014 21:48:14
Naprawdę chcielibyście, żeby wszyscy nauczyciele stosowali te same ćwiczenia, filmy? "Lecieli" według tych samych scenariuszy? Takie z góry podane i nie zawsze pasujące do danej klasy, do uczniów? I to takie zapodane ogórnie przez "rząd"? Jako nauczycielka znudziłabym się szybko, a uczniowie, jeszcze szybciej. Pozdrawiam wszystkich kreatywnych nauczycieli!
|
|
|
|
Mariola Szreder (mszreder)
Wysłany:
26.04.2015 22:04:20
Rząd chyba myli multibooka z e-bookiem, brakuje interaktywnych ćwiczeń, krótkich filmów dydaktycznych do zajęć, zdjęć związanych z tematem lekcji, różnych dźwięków... Tak wygląda nowoczesne nauczanie w wydaniu ministerialnym.
Zgadzam się. A mieliśmy już tak świetnie opracowane multibooki. Zajęcia były ciekawe, a uczniowie cieszyli sie z ciekawych rozwiązań. Ja też uwielbiałam takie zajęcia. Teraz siedzę godzinami w Internecie, szukam czegoś ciekawego... Zasoby Scholarisa są ograniczone dla edukacji wczesnoszkolnej.
Naprawdę chcielibyście, żeby wszyscy nauczyciele stosowali te same ćwiczenia, filmy? "Lecieli" według tych samych scenariuszy? Takie z góry podane i nie zawsze pasujące do danej klasy, do uczniów? I to takie zapodane ogórnie przez "rząd"? Jako nauczycielka znudziłabym się szybko, a uczniowie, jeszcze szybciej. Pozdrawiam wszystkich kreatywnych nauczycieli!
Myslę, że kreatwyny nauczyciel to również ten, który korzysta z wypracowanych przez innych sprawdzonych materiałów, dostosowując je do swoich uczniów, warunków klasowych itp. Moim zdaniem nigdy nie do się poprowadzić ( "polecieć") dwa razy takiej samej lekcji czy zajęć.
|
|
|
Wysłany:
08.05.2015 20:02:27
Witam Jestem studentka pedagogiki. Pisze wlasnie esej na temat uzycia tablic interaktywnych w szkolach w Polsce. Mam do Panstwa pytanie. Czy w Waszych klasach znajduja sie tablice? Czy mozecie z nich korzystac przez caly czas, czy np. jest jedna tablica na kilka klas? Czy kozystacie z ministerialnych multibookow, innych gotowych rozwiazan czy tworzycie materialy sami. Bede wdzieczna za wszelkie odpowiedzi.
Witam, mam w klasie tablicę interaktywną. Uczę w klasie 2, mam podręcznik multimedilany opracowany przez wydawnictwo. Uważam , że to świetna pomoc. Uczeń może zawsze spojrzeć i upewnić się np. czy otworzył podręcznik na dobrej stronie, czy poprawnie rozwiązuje zadanie itp. Oczywiście multibooki to jedno z zastosowań tablicy. Sama również tworzę prezentacje, czy zadania.
Witam, W szkole, w której pracuję można tylko pomarzyć o tablicy interaktywnej, nie ma też z prawdziwego zdarzenia klasopracowni....
|
|
|
|
|
|
|
Monika Ziółkowska (monizi)
Wysłany:
10.06.2015 20:45:30
Witam! :) Odbyłam dwutygodniowy kurs w Ratyzbonie (Regensburg), gdzie zaczerpnęłam informacji dotyczących m.in. motywowania uczniów do nauki języka niemieckiego. Jednym z pomysłów, które sama wykorzystuję w pracy jest użycie piosenk na lekcji - Einsatz der Lieder im Deutschu nterricht - (oczywiście przy właściwej oraganizacji czasu lekcji i rozkładu materiału...). Piosenki muszą być "na czasie", odnosić się do tematów nteresujących dla uczniów (np.piosenki o miłości). Jednym z zadań jakie mogłabym Pani zaproponować jest uzupełnienie treści piosenki za pomocą wcześniej rozadnych karteczek ze słówkami. (Piosenka nie mże być zbyt trudna, niezrozumiała etc.). Na koniec uczniowie wraz z nauczycielem śpiewają piosenkę. Fajnie, jeśli przy okazji leksyka lub gramatyka pokrywa się z tą przerabianą na zajęciach... Jeżeli ma Pani możliowość , to polecam również pracę z filmem krótkometrażowym ( może to być krótki kabaret, scenka obyczajowa etc.). Uczniowie mają możliwość "wyłapania" z filmu sensu za pomocą bodźca wizualnego. Można później powtarzać scenki lub pojedyncze słówka, frazy "bawić się" filmem. Oczywiście w zależności od poziomu umiejętności i wiedzy. Poniżej podaję strony internetowe do filmikmów: www.filsh.net/ lub www.softonic.de/
www.kinofenster.de
Jeżeli nie mają Państwo możliwości/ czasu/, aby wprowadzić elemnt filmwy do lekcji, zawsze można doeedukować się językowo. Pozdrawiam. :)
|
|
|
|