L.p. | Nazwa | Autor (-rzy) | Link |
1. |
Doświadczenia i eksperymenty w nauczaniu przyrody: zmysły (wzrok, słuch, smak, węch). |
--- |
POBIERZ |
2. |
Rola eksperymentów w naukach przyrodniczych |
--- |
POBIERZ |
3. |
Scenariusz: Badanie zjawiska rozszerzalności temperaturowej ciał stałych , cieczy i gazów. |
--- |
POBIERZ |
4. |
Biologia. Innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych |
Joanna Łubocka, Józef Krawczyk |
POBIERZ |
5. |
Chemia, fizyka, matematyka w kuchni i łazience. |
--- |
POBIERZ |
6. |
Doświadczenia przyrodnicze dla klas IV-VI szkoły podstawowej |
Bogusława Ziółkowska |
POBIERZ |
7. |
Fizyka. Między zabawą a nauką. |
Andrzej Biadasz, Dobrosława Kasprowicz, Tomasz Rumka |
POBIERZ |
8. |
Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej |
Enzo Barevalo-Garcia, Irmina Buczek, Marcin Chrzanowski, dr Wojciech Grajkowski, Jagna Hałaczek, Krzysztof Horodecki, Magdalena Kędziora, Małgorzata Musialik, Tomasz Nowacki, dr Elżbieta Barbara Ostrowska, Urszula Poziomek, Lidia Setti, prof. dr hab. Krzysztof Spalik, Martyna Studzińska, Piotr Walicki |
POBIERZ |
9. |
Scenariusz: Jak powstaje mydło? |
Iwona Zdunek |
POBIERZ |
10. |
Jestem aktywny i jem zdrowo – żyję kolorowo |
--- |
POBIERZ |
11. |
Laboratorium geograficzne. Autorski program rozwijający kompetencje kluczowe uczniów gimnazjum |
Magdalena Jakun |
POBIERZ |
12. |
Scenariusz: Metale i ich właściwości |
Beata Winiarska |
POBIERZ |
13. |
Natura światła |
Ireneusz Stefaniuk |
POBIERZ |
14. |
Biosfera z elementami ochrony przyrody |
--- |
POBIERZ |
15. |
Obóz naukowy - geografia |
--- |
POBIERZ |
16. |
Program zajęć pozalekcyjnych z przyrody: Moje Kluczowe Kompetencje |
Barbara Żelasko |
POBIERZ |
17. |
Scenariusz: Proszek do pieczenia - po co dodajemy go do ciasta? |
Iwona Zdunek |
POBIERZ |
18. |
Scenariusz: Swobodny spadek ciała |
--- |
POBIERZ |
19. |
Scenariusz: Tworzymy zielnik - rozpoznawanie roślin |
Maria Szamraj |
POBIERZ |
20. |
Rola eksperymentu w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych |
Bożena Sucharska |
POBIERZ |
21. |
Scenariusz: Mali badacze - eksperymenty i doświadczenia z wodą |
Iwona Nakielska |
POBIERZ |
22. |
Wykorzystanie eksperymentów i metod aktywizujących w nauczaniu - problemy i wyzwania. Raport z badań |
--- |
POBIERZ |
23. |
Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach z fizyki |
--- |
POBIERZ |
24. |
Elektromagnetyzm |
Magdalena Grygiel, Andrzej Karbowski |
POBIERZ |
25. |
Wymagania doświadczalne - fizyka |
--- |
POBIERZ |
26. |
Scenariusz: Przemiany energii mechanicznej |
Marzena Czerwińska |
POBIERZ |
27. |
Czy mróz szkodzi komórkom? |
--- |
POBIERZ |
28. |
Dlaczego skorupka jajka jest twarda? |
--- |
POBIERZ |
29. |
Pokaz robienia produktów kosmetycznych |
--- |
POBIERZ |
30. |
Aparat fotograficzny |
Iwona Felenczak-Pyż |
POBIERZ |
31. |
Czy wszystkie ciała stałe jednakowo przewodzą ciepło? |
Magdalena Bogusz |
POBIERZ |
32. |
Badanie właściwości utleniających jonów manganianowych (VII) w zależności od pH roztworu |
--- |
POBIERZ |
33. |
N |
--- |
POBIERZ |
34. |
Pogoda |
Damian Kukła |
POBIERZ |
35. |
Reakcje alkoholi jedno- i wielowodorotlenowych z wodorotlenkiem miedzi (II) |
--- |
POBIERZ |
36. |
Skąd wiemy, że cząsteczki się poruszają? |
Barbara Włodarz |
POBIERZ |
37. |
Działalność rzek |
--- |
POBIERZ |
38. |
Scenariusz: Środowisko najbliższej okolicy |
Anna Marczyk |
POBIERZ |
39. |
Szkiełka mikroskopowe |
Iwona Felenczak |
POBIERZ |
40. |
Kierunki geograficzne na lekcji przyrody |
Anna Marczyk |
POBIERZ |
41. |
Scenariusz: Występowanie wody na Ziemi |
--- |
POBIERZ |
42. |
Ciekawe doświadczenia chemiczne |
Barbara Kukuła |
POBIERZ |
43. |
Scenariusz: Pogoda zmienia się wraz z porami roku |
Anna Knapik |
POBIERZ |
44. |
N |
--- |
POBIERZ |
45. |
Próby opracowania nowej metody syntezy kompleksów miedzi(II) z alkoholami diazolowymi |
Barbara Kukuła |
POBIERZ |
46. |
Procesy glebotwórcze budowa gleby oraz typy genetyczne gleb |
Alina Skórska |
POBIERZ |
47. |
Pryzmat |
Iwona Felenczak-Pyż |
POBIERZ |
48. |
Dlaczego robaczki świętojańskie świecą? |
Iwona Felenczak-Pyż |
POBIERZ |
49. |
Scenariusz: Dlaczego powietrze jest mieszaniną jednorodną? |
Anna Marczyk |
POBIERZ |
50. |
Skały i minerały jako budulce skorupy ziemskiej |
Damian Kukuła |
POBIERZ |
51. |
Zadania do działu: Substancje i ich przemiany |
--- |
POBIERZ |
52. |
Scenariusz: O źródłach i rozchodzeniu się światła - powstawanie cienia |
Magdalena Bogusz |
POBIERZ |
53. |
Doświadczenie: Czego rośliny potrzebują do życia? |
Zdzisława Kaniuka |
POBIERZ |
54. |
Scenariusz: Poznajemy budowę roślin, zakładamy hodowlę kwiatów wiosennych |
Zdzisława Kaniuka |
POBIERZ |
55. |
Ile ścian ma woda? |
--- |
POBIERZ |
56. |
Otrzymywanie tlenu, wodoru i tlenku węgla(IV) oraz badanie ich włąściwości |
--- |
POBIERZ |
57. |
Eksperymenty i obserwacje na lekcjach biologii i przyrody |
--- |
POBIERZ |
58. |
Znam układ ruchu człowieka - powtórzenie wiadomości |
Beata Bergiel, Małgorzata Boniek-Balcerowicz |
POBIERZ |