|
Zgodnie z zapisami prawa biblioteki pedagogiczne od 1 stycznia 2016 r. mają obowiązek:
- Wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, w tym w wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnej.
- Wspomagania bibliotek szkolnych w zakresie organizacji i zarządzania.
- Wspomagania przedszkoli, szkół i placówek polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości ich pracy. W szczególności jest to wspomaganie w zakresie:
- wynikającym z kierunków polityki oświatowej państwa, ustalanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, a realizowanych przez kuratorów oświaty;
- realizacji wymagań stawianych wobec przedszkoli, szkół i placówek. Poziom spełniania wymagań jest badany przez organy sprawujące nadzór pedagogiczny w procesie ewaluacji zewnętrznej;
- realizacji podstaw programowych;
- rozpoznawania potrzeb dzieci i młodzieży oraz indywidualizacji procesu nauczania
- i wychowania;
- analizy wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego oraz wyników sprawdzianu
- i egzaminów;
- potrzeb zdiagnozowanych na podstawie analizy wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego oraz wyników sprawdzianu i egzaminów;
- innych potrzeb wskazanych przez przedszkole, szkołę lub placówkę.
|