Niewidoczna konieczność: Tworzenie kultury szkoły w celu kształtowania liderów. |
|
Projekty edukacyjne jako bezbolesna, a często zabawna forma realizacji polityki oświatowej oraz Nauczyciel ,,samotny biały żagiel"...? Współpraca nauczycieli w polskiej szkole -- pomiędzy teorią a praktyką . |
|
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny. Wolność -- odpowiedzialność -- skuteczność |
|
Jak radzić sobie z różnicami w środowisku edukacyjnym w sposób konkretny. |
|
Indywidualizacja metod pracy z uczniami w celu spełniania potrzeb edukacyjnych wszystkich uczniów. |
|
Na czym polega bycie dobrym nauczycielem: próba odpowiedzi na pytanie w ramach „pracy nad lekcją" na spotkaniach grupowych nauczycieli. |
|
O czym zapomniała dziś szkoła? |
|
Nauczanie kooperatywne (nauczanie we współpracy). |
|
Odpowiedzialność zawodowa nauczycieli w kontekście efektywności uczenia się uczniów. Granice i perspektywy. |
|
Rozwój kompetencji zawodowych i społeczno-kulturowych nauczycieli w sferze rozwoju społecznego i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym. |
|
Wychowanie w erze cyfrowej -- czy jesteśmy na to przygotowani? |
|
Niewidoczna konieczność: Tworzenie kultury szkoły w celu kształtowania liderów. |
|
Jak wspierać samodzielne i odpowiedzialne działanie nauczyciela? Odpowiedzialność dyrektora i możliwości wpływu na działania nauczyciela przez przywództwo. |
|
Na czym polega bycie dobrym nauczycielem: próba odpowiedzi na pytanie w ramach „pracy nad lekcją" na spotkaniach grupowych nauczycieli. |
|
Szkolna matematyka i nie tylko. Co może szkoła? Co da się sprawdzić w ewaluacji? Po pierwsze zaciekawić - złe i możliwe dobre praktyki skupione na treści nauczania. |
|
Odpowiedzialny nauczyciel - (nie)odpowiedzialna wspólnota -- co pomaga, a co przeszkadza w budowaniu nauczycielskich wspólnot praktyków. |
|
Strategie dobrego nauczania. |
|
Jak technologie zmieniają szkoły; nadzieje, zagrożenia, możliwości. |
|
Profesjonalizacja pracy nauczyciela -- widoczne nauczanie i uczenie się. |
|
Rozproszona odpowiedzialność nauczyciela, czyli o statystycznej istocie wychowania. |
|
Tematy: Khan Academy - tworzymy własne zasoby edukacyjne i włączamy środowisko szkolne: uczniów, nauczycieli i rodziców w aktywne uczenie się oraz Tutoring wychowawczo-rozwojowy jako metoda pracy wykorzystująca „relacje wzajemnie uczące" w środowisku Nauczyciele- Uczniowie- Rodzice. |
|
Wspieramy uczniów w uczeniu się oraz Co zrobić, żeby uczniom się chciało? |
|
Odpowiedzialność nauczyciela, odpowiedzialność rodzica-- jak się nią dzielić i jak z niej korzystać? Oraz organizowanie pracy nauczycieli dla uczenia się uczniów w liceum. Z doświadczeń szkół - ALA Autorskie Licea Artystyczne |
|
Tutoring jako forma wsparcia ucznia w rozwoju osobistym na przykładzie dwuletnich doświadczeń w Liceum Ogólnokształcącym nr XV we Wrocławiu oraz Myślę, Współpracuję, Działam... - metoda projektu badawczego w edukacji wczesnoszkolnej. |
|
Szkolny zespół do spraw jakości kształcenia - doświadczenia z wdrażania oraz O samowprowadzających się zmianach- przez obserwacje koleżeńskie do zespołu uczącego się i oceniania kształtującego. |
|
Sukces szkoły, czyli jak tworzyć skuteczną szkołę w oparciu o logodydaktykę oraz Mechanizmy wykluczenia i integracji dzieci z doświadczeniem migracyjnym w szkołach. Wnioski z badań. |
|
Prawdy i mity o nauczaniu ucznia zdolnego, czyli: „Co ułatwia, a co utrudnia pracę nauczyciela?" |
|
Wykorzystanie wyników egzaminacyjnych w uczącej się szkole oraz Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli. |
|
Zaufanie czynnikiem decydującym o procesie uczenia się. |
|
Współpraca szkoły, rodziców i społeczności -- dobre praktyki. |
|
Kreatywne uczenie się -- nowa edukacja na miarę czasów. |
|
Jak sposób pracy uczniów na lekcji wpływa na ich osiągnięcia? -- wnioski z analizy wyników ewaluacji zewnętrznej i wskaźników EWD. |
|
Czy szkoła uczy (się) przeciwdziałać dyskryminacji i wykluczeniu -- raport z badań. |
|
Współpraca szkoły, rodziców i społeczności -- dobre praktyki. |
|
Jak rozwijać zdolność szkoły do poprawy jakości kształcenia? „Razem Łatwiej" -- świętokrzyski program wspierania szkół podnoszących efektywność kształcenia -- cztery lata doświadczeń. |
|
Identyfikacja problemu, propozycje rozwiązań i ewaluacja wyników. Rola danych w stawaniu się uczącą szkołą. |
|
Profesjonalne uczące się społeczności- wykorzystanie danych na temat osiągnięć uczniów dla poprawy praktyki nauczycieli. |
|
Jak rozumieć rozwój szkoły? Krytyczna refleksja i próba rekonstrukcji pojęcia. |
|
Jak tworzyć system zapewniający jakość w szkole i w przedszkolu. |
|
Jak powinna wyglądać szkoła ucząca się? |
|
Szkolna Liga Twórczości - o tym, jak w szkole można się uczyć, bawiąc. |
|
Neurodydaktyka dorastania albo po co nam nastolatki? |
|
Szkoła wobec sytuacji trudnych wychowawczo -- czy wiemy czego nie umiemy? |
|