Proponowane tematy
Andrzej Jasiński (a.jasinski)
Wysłany: 25.08.2014 09:44:07

Prosimy o wpisywanie w tym wątku propozycji nowych tematów(tytułów wątków) na forum.

zosiaz1
Wysłany: 25.08.2014 13:11:36

Na stronach MEN miał się pojawić lada moment poradnik dla nauczycleli matematyki dla klas I-III, czy może już jest? gdzie?

Andrzej Jasiński (a.jasinski)
Wysłany: 25.08.2014 14:25:26

zosiaz1 napisał(a):
Na stronach MEN miał się pojawić lada moment poradnik dla nauczycleli matematyki dla klas I-III, czy może już jest? gdzie?


Jeszcze nie. Jeśli poradnik zostanie opublikowany- link do niego pojawi się na forum w wątku: Nasz Elementarz na stronach MEN i ORE - przydatne linki

Agata
Wysłany: 05.09.2014 14:55:13

Witam. Funkcjonalność rządowego MULTIBOOKA jest nieco kontrowersyjna. Może warto wymienić swoje sugestie na ten temat?

zmartwiona
Wysłany: 07.09.2014 14:01:27

Rząd chyba myli multibooka z e-bookiem, brakuje interaktywnych ćwiczeń, krótkich filmów dydaktycznych do zajęć, zdjęć związanych z tematem lekcji, różnych dźwięków... Tak wygląda nowoczesne nauczanie w wydaniu ministerialnym.

izafal
Wysłany: 21.09.2014 20:07:06

Album liter

Pomysł z albumami liter  spodobał mi się , jednakże albumy te nie są umieszczone chronologicznie.II część albumu nie jest adekwatna do kolejności wprowadzania lter. Są tam litery, które dzieci poznają w późniejszym terminie. PROSZĘ O ODPOWIEDŹ CZY W NAJBLIŻSZYM CZASIE POJAWIĄ SIE LITERKI M, T, CZY RÓWNIEŻ MAMY TWORZYĆ JE SAMI?

izafal
Wysłany: 22.09.2014 23:09:01

Moje pytanie dotyczy tego,kiedy ukaże się rzeczywista II częśc albumu liter, w któej znajdą się między innymi literki m i t?

Justyna36
Wysłany: 08.10.2014 22:33:25

izafal napisał(a):
Moje pytanie dotyczy tego,kiedy ukaże się rzeczywista II częśc albumu liter, w któej znajdą się między innymi literki m i t?


nie wiem jak długo, ale już jest kompletny albym liter cz.1...są kolejno poznawane litery

Milka
Wysłany: 16.10.2014 20:02:39


KTO powiedział dyrektorom szkół, że podręcznika "rządowego" don klasy I uczniowie nie mogą zabierać do domu. KTO?
PARANOJA

Andrzej Jasiński (a.jasinski)
Wysłany: 19.10.2014 19:27:07

Milka napisał(a):

KTO powiedział dyrektorom szkół, że podręcznika "rządowego" don klasy I uczniowie nie mogą zabierać do domu. KTO?
PARANOJA


Niestety nie wiem. Nie wiem też, czy i dlaczego jacyś dyrektorzy w to uwierzyli i zastosowali.

summ
Wysłany: 27.10.2014 22:39:49

zmartwiona napisał(a):
Rząd chyba myli multibooka z e-bookiem, brakuje interaktywnych ćwiczeń, krótkich filmów dydaktycznych do zajęć, zdjęć związanych z tematem lekcji, różnych dźwięków... Tak wygląda nowoczesne nauczanie w wydaniu ministerialnym.


Zgadzam się. A mieliśmy już tak świetnie opracowane multibooki. Zajęcia były ciekawe, a uczniowie cieszyli sie z ciekawych rozwiązań. Ja też uwielbiałam takie zajęcia. Teraz siedzę godzinami w Internecie, szukam czegoś ciekawego... Zasoby Scholarisa są ograniczone dla edukacji wczesnoszkolnej.

Bożena Makarewicz- Jafiszow (bozenajot)
Wysłany: 03.12.2014 21:48:14

summ napisał(a):
zmartwiona napisał(a):
Rząd chyba myli multibooka z e-bookiem, brakuje interaktywnych ćwiczeń, krótkich filmów dydaktycznych do zajęć, zdjęć związanych z tematem lekcji, różnych dźwięków... Tak wygląda nowoczesne nauczanie w wydaniu ministerialnym.


Zgadzam się. A mieliśmy już tak świetnie opracowane multibooki. Zajęcia były ciekawe, a uczniowie cieszyli sie z ciekawych rozwiązań. Ja też uwielbiałam takie zajęcia. Teraz siedzę godzinami w Internecie, szukam czegoś ciekawego... Zasoby Scholarisa są ograniczone dla edukacji wczesnoszkolnej.


Naprawdę chcielibyście, żeby wszyscy nauczyciele stosowali te same ćwiczenia, filmy? "Lecieli" według tych samych scenariuszy? Takie z góry podane i nie zawsze pasujące do danej klasy, do uczniów? I to takie zapodane ogórnie przez "rząd"? Jako nauczycielka znudziłabym się szybko, a uczniowie, jeszcze szybciej. Pozdrawiam wszystkich kreatywnych nauczycieli!

Aleksandra Zawada (OlaZawada)
Wysłany: 23.04.2015 14:39:20

Witam
Jestem studentka pedagogiki. Pisze wlasnie esej na temat uzycia tablic interaktywnych w szkolach w Polsce. Mam do Panstwa pytanie. Czy w Waszych klasach znajduja sie tablice? Czy mozecie z nich korzystac przez caly czas, czy np. jest jedna tablica na kilka klas? Czy kozystacie z ministerialnych multibookow, innych gotowych rozwiazan czy tworzycie materialy sami. Bede wdzieczna za wszelkie odpowiedzi.

Agnieszka Marek (Markowa)
Wysłany: 26.04.2015 19:13:09

Witam,
U nas w szkole posiadamy tablicę ale jest w sumie jedna dla klas I-III. Jednak korzystamy z moltbook-ów bądź możliwości wyświetlania prezentacji w klasie. Każda klasa wyposażona jest w komputery czy laptopy które są podłączone do telewizora by dzieci miały możliwość obejrzenia prezentacji bądz innych ciekawostek przygotowanych przez nauczyciela. Jak wprowadzałam pojęcie para przygotowałam prezentację i wyświetliłam uczniom . Może kiedyś ją wykorzystasz. Pozdrawiam :)

Pliki
PARA DWA.ppt
Mariola Szreder (mszreder)
Wysłany: 26.04.2015 21:53:27

Aleksandra Zawada (OlaZawada) napisał(a):
Witam
Jestem studentka pedagogiki. Pisze wlasnie esej na temat uzycia tablic interaktywnych w szkolach w Polsce. Mam do Panstwa pytanie. Czy w Waszych klasach znajduja sie tablice? Czy mozecie z nich korzystac przez caly czas, czy np. jest jedna tablica na kilka klas? Czy kozystacie z ministerialnych multibookow, innych gotowych rozwiazan czy tworzycie materialy sami. Bede wdzieczna za wszelkie odpowiedzi.


Witam,
mam w klasie tablicę interaktywną. Uczę w klasie 2, mam podręcznik multimedilany opracowany przez wydawnictwo. Uważam , że  to świetna pomoc. Uczeń może zawsze spojrzeć i upewnić się np. czy otworzył podręcznik na dobrej stronie, czy poprawnie rozwiązuje zadanie itp. Oczywiście multibooki to jedno z zastosowań tablicy. Sama również tworzę prezentacje, czy zadania.

Mariola Szreder (mszreder)
Wysłany: 26.04.2015 22:04:20

Bożena Makarewicz- Jafiszow (bozenajot) napisał(a):
summ napisał(a):
zmartwiona napisał(a):
Rząd chyba myli multibooka z e-bookiem, brakuje interaktywnych ćwiczeń, krótkich filmów dydaktycznych do zajęć, zdjęć związanych z tematem lekcji, różnych dźwięków... Tak wygląda nowoczesne nauczanie w wydaniu ministerialnym.


Zgadzam się. A mieliśmy już tak świetnie opracowane multibooki. Zajęcia były ciekawe, a uczniowie cieszyli sie z ciekawych rozwiązań. Ja też uwielbiałam takie zajęcia. Teraz siedzę godzinami w Internecie, szukam czegoś ciekawego... Zasoby Scholarisa są ograniczone dla edukacji wczesnoszkolnej.


Naprawdę chcielibyście, żeby wszyscy nauczyciele stosowali te same ćwiczenia, filmy? "Lecieli" według tych samych scenariuszy? Takie z góry podane i nie zawsze pasujące do danej klasy, do uczniów? I to takie zapodane ogórnie przez "rząd"? Jako nauczycielka znudziłabym się szybko, a uczniowie, jeszcze szybciej. Pozdrawiam wszystkich kreatywnych nauczycieli!


Myslę, że kreatwyny nauczyciel to również ten, który korzysta z wypracowanych przez innych sprawdzonych materiałów, dostosowując je do swoich uczniów, warunków klasowych itp.  Moim zdaniem nigdy nie do się poprowadzić ( "polecieć") dwa razy takiej samej lekcji czy zajęć. 

Katarzyna Kowalska (kaskow)
Wysłany: 02.05.2015 20:52:55

poszukuje ciekawych rozwiazan nt. motywacji uczniow w gimnazjum w zakresie j. obcych, czekam na sugestie

Maciej Kowalczyk (rabino)
Wysłany: 07.05.2015 00:16:41

Katarzyna Kowalska (kaskow) napisał(a):
poszukuje ciekawych rozwiazan nt. motywacji uczniow w gimnazjum w zakresie j. obcych, czekam na sugestie


No tak. Jak zaciekawić gimnazjalistę? Pomysły? Ktoś coś?



Jolanta Zera (jolazera)
Wysłany: 08.05.2015 20:02:27

Mariola Szreder (mszreder) napisał(a):
Aleksandra Zawada (OlaZawada) napisał(a):
Witam
Jestem studentka pedagogiki. Pisze wlasnie esej na temat uzycia tablic interaktywnych w szkolach w Polsce. Mam do Panstwa pytanie. Czy w Waszych klasach znajduja sie tablice? Czy mozecie z nich korzystac przez caly czas, czy np. jest jedna tablica na kilka klas? Czy kozystacie z ministerialnych multibookow, innych gotowych rozwiazan czy tworzycie materialy sami. Bede wdzieczna za wszelkie odpowiedzi.


Witam,
mam w klasie tablicę interaktywną. Uczę w klasie 2, mam podręcznik multimedilany opracowany przez wydawnictwo. Uważam , że  to świetna pomoc. Uczeń może zawsze spojrzeć i upewnić się np. czy otworzył podręcznik na dobrej stronie, czy poprawnie rozwiązuje zadanie itp. Oczywiście multibooki to jedno z zastosowań tablicy. Sama również tworzę prezentacje, czy zadania.


Witam,
W szkole, w której pracuję można tylko pomarzyć o tablicy interaktywnej, nie ma też z prawdziwego zdarzenia klasopracowni....

Olga Szymańska (Kaliszmiasto_siec_dyrektor_18)
Wysłany: 11.05.2015 07:55:26

Maciej Kowalczyk (rabino) napisał(a):
Katarzyna Kowalska (kaskow) napisał(a):
poszukuje ciekawych rozwiazan nt. motywacji uczniow w gimnazjum w zakresie j. obcych, czekam na sugestie


No tak. Jak zaciekawić gimnazjalistę? Pomysły? Ktoś coś?




trudna sprawa.... może gdyby na lekcji działo się jak w filmie akcji, to może by było zainteresowanie... dzieci mają za dużo bodźców z każdej strony stąd znudzenie lekcją na której trzeba słuchać i myśleć. Ale co tu wymyślić by zmotywować??? Medal dla tego, który coś dającego efekty wymyśli;)

Monika Rdzanek (monikardza)
Wysłany: 18.05.2015 14:23:41

Witam, ciekawe, czy nowe podręczniki do gimnazjum wzmocnią motywację uczniów, czy będzie dokładnie odwrotnie, a nas wszystkich zaleją kartki ksero?

Beata Kowalska (beata.kow)
Wysłany: 20.05.2015 10:14:17

Mnie bardzo interesuje reklama szkoły i poszukuję informacji na ten temat

Anna Łukasik (AnnaLukasik11)
Wysłany: 27.05.2015 18:19:40

Moc interesujących pomysłów na temat motywowania uczniów do nauki na cyklicznych kursach online na stronie edumach.pl
Polecam
Anna Łukasik

Agnieszka Sołyga (Slonecznik4)
Wysłany: 28.05.2015 13:44:58

W mojej  szkole tablicę interaktywna ma tylko pracownia geograficzna, a na lekcjach języka polskiego również byłaby potrzebna.

Edyta Siedlińska (esiedlinska)
Wysłany: 28.05.2015 20:31:40

Olga Szymańska (Kaliszmiasto_siec_dyrektor_18) napisał(a):
Maciej Kowalczyk (rabino) napisał(a):
Katarzyna Kowalska (kaskow) napisał(a):
poszukuje ciekawych rozwiazan nt. motywacji uczniow w gimnazjum w zakresie j. obcych, czekam na sugestie


No tak. Jak zaciekawić gimnazjalistę? Pomysły? Ktoś coś?




trudna sprawa.... może gdyby na lekcji działo się jak w filmie akcji, to może by było zainteresowanie... dzieci mają za dużo bodźców z każdej strony stąd znudzenie lekcją na której trzeba słuchać i myśleć. Ale co tu wymyślić by zmotywować??? Medal dla tego, który coś dającego efekty wymyśli;)


Podręczniku Interface jest wywiad z bearem Gryllsem. Poszłam o krok dalej. Krótkie filmy z YouTube cos w rodzaju the best of kilka prostych pytan, słówek przy okazji oglądania jak Grylls je węża czy pogryzły go pszczoły. Wyglądali na zainteresowanych. Można to wykorzystać przy dziale travelling, holidays- do wyboru do koloru:)

Monika Ziółkowska (monizi)
Wysłany: 10.06.2015 20:45:30


Witam! :)

Odbyłam dwutygodniowy kurs w Ratyzbonie (Regensburg), gdzie zaczerpnęłam informacji dotyczących m.in. motywowania uczniów do nauki języka niemieckiego.

Jednym z pomysłów, które sama wykorzystuję w pracy jest użycie piosenk na lekcji - Einsatz der Lieder im Deutschu nterricht - (oczywiście przy właściwej oraganizacji czasu lekcji i rozkładu materiału...).  Piosenki muszą być "na czasie", odnosić się do tematów nteresujących dla uczniów (np.piosenki o miłości). Jednym z zadań jakie mogłabym Pani zaproponować jest uzupełnienie treści piosenki za pomocą wcześniej rozadnych karteczek ze słówkami. (Piosenka nie mże być zbyt trudna, niezrozumiała etc.). Na koniec uczniowie wraz z nauczycielem śpiewają piosenkę. Fajnie, jeśli przy okazji leksyka lub gramatyka pokrywa się z tą przerabianą na zajęciach... 

Jeżeli ma Pani możliowość , to polecam również pracę z filmem krótkometrażowym ( może to być krótki kabaret, scenka obyczajowa etc.). Uczniowie mają możliwość "wyłapania" z filmu sensu za pomocą bodźca wizualnego. Można później powtarzać scenki lub pojedyncze słówka, frazy "bawić się" filmem. Oczywiście w zależności od poziomu umiejętności i wiedzy.

Poniżej podaję strony internetowe do filmikmów:
 www.filsh.net/  lub www.softonic.de/

www.kinofenster.de

Jeżeli nie mają Państwo możliwości/ czasu/, aby wprowadzić elemnt filmwy do lekcji, zawsze można doeedukować się językowo. Pozdrawiam. :)







Elżbieta
Wysłany: 19.08.2015 20:12:12

Podręczniki do klasy II

W poradniku "Tygodniowe plany pracy-część I" znajduje się wpis:
"Aby w pełni korzystać z interaktywności poradnika, należy przed otwarciem pobrać i zapisać na dysku komputera". Tak zrobiłam.
Proszę o wyjaśnienie, na czym polega ta interaktywność, gdyż poradnik nie jest interaktywny( tak jak to było w przypadku poradnika do klasy I-kliknięcie w link przenosiło do właściwej gry, czy piosenki, obrazu).

Małgorzata Makuch-Mielcarska (BabciaPaket)
Wysłany: 02.03.2016 08:33:49

Witam 
Ostatnio postanowiłam,że w trakcie ciągłej nauki przeprowadzę badania na temat kryzysów uczniowskich w gimnazjach. Oczywiście temat jest szeroki ze względu na liczne problemy związane z szeroko pojętym kryzysem rozwojowym. Jednak zwracam się z pytaniem do Państwa - jakie najczęściej kryzysy wieku 12-16 lat spotykają Państwa podopiecznych w swoich szkołach.

Agnieszka Jańczak (agnieszka.janczak)
Wysłany: 06.03.2016 16:31:08

W naszej szkole tablica interaktywna jest tylko w klasie I.