Tytuł to cytat z komentarza umieszczonego przez Panią Agatę pod pierwszym moim wpisem na blogu. Jak wynika z lektury pozostałych Państwa wpisów, jest to problem, który dotyczy sieci wielu koordynatorów zainteresowanych tym blogiem. W tym miejscu dziękuję wszystkim Państwu, którzy zechcieli swoje potrzeby zwerbalizować. Z pewnością pomoże mi to zaplanować nasze współdziałanie na kilka najbliższych miesięcy.
W obszarze aktywności uczestników naszej sieci koordynatorów na platformie, czuję pewien niedosyt... Ze względu na otwarty charakter bloga oraz pracę "na materiale ludzkim" podzielę się tu z Wami moimi refleksjami natury ogólnej, które wspólnie rozwiniemy na forum sieci. Moje logiczne podejście nauczyciela humanisty każe mi więc rozpocząć od stworzenia pewnego planu działania w czterech krokach, aby sytuację tę zmienić.
1. Jak jest? - czyli opis sytuacji zastanej. Tak naprawdę to już wykonaliście za mnie tę robotę, pisząc swoje komentarze.
2. Jak ma być? - czyli stan jaki chcę osiągnąć. Myślę, że zadowoliłoby mnie, by każdy z uczestników koordynowanej przeze mnie sieci umieścił jeden wypracowany przez siebie materiał, dotyczący tematyki sieci, to statystycznie dałoby minimum 25 materiałów w każdej sieci. Czytając forum sieci koordynatorów chciałabym, aby zasada zaproponowana przez Edytę P. Staramy się nie pozostawiać wypowiedzi na forum bez odpowiedzi (lub przynajmniej sygnału, że wypowiedź została zauważona) została wdrożona.
Dwa następne kroki do sukcesu w pewnej mierze zależą od Was!
3. Dlaczego tak jest? - Zapraszam do refleksji:co mnie zmotywowało do uaktywnienia się w sieci koordynatorów... lub też: co mnie przed tym powstrzymuje. Myślę, że dla nas koordynatorów obydwa punkty widzenia są równie cenne...
4. Co zrobić, żeby było lepiej? - Czyli zbiór Waszych i moich pomysłów...
Mimo iż wynik mojej sieci powiatowej, czyli 140 postów w 25 wątkach oraz ponad 20 plików z materiałami jest całkiem niezły, to po spisaniu tego planu widzę już swoje błędy w budowaniu motywacji. W kontrakcie dla sieci zawarłam następujący punkt: Logujemy się na platformie minimum 2 razy w tygodniu... i uczestnicy, jak wynika ze statystyk, logują się. Wiem więc, że w następny poniedziałek doprecyzuję, a właściwie zmienię ten punkt. Mam nadzieję, że pomożecie mi doprecyzować, jak Waszym zdaniem, powinien brzmieć ten punkt, bym mogła uzyskać stan pożądany w kroku 2?
Zapraszam Was do współpracy na forum sieci, gdzie wkrótce pojawi się wątek dotyczący podsycania aktywności uczestników na platformie... i wkrótce dzięki nowym przetestowanym przez innych sposobom zostaniecie zasypani wpisami na forum. Czego Wam i sobie życzę!
Pozdrawiam ANKA
Komentarze
piątek, 25 kwietnia 2014 | Blog Koordynatorów
środa, 23 kwietnia 2014 | Justyna Michalowska
wtorek, 22 kwietnia 2014 | Irena Denisoff
Pozdrawiam serdecznie
Irena D.
środa, 9 kwietnia 2014 | Blog Koordynatorów
środa, 9 kwietnia 2014 | Dorota Frankiewicz
środa, 2 kwietnia 2014 | bozenajot
Pzdr,
B.
środa, 2 kwietnia 2014 | Bozena Podgorska
środa, 2 kwietnia 2014 | Michał Czajkowski
środa, 2 kwietnia 2014 | Małgorzata Mrozińska
myśle , że warto umawiać się z uczestnikami na konkretny termin działań w sieci. Nauczyciele lubia świat uporządkowany. Zawsze pytamy przecież o to kiedy rozpocznie i kiedy skończy się dane szkolenie (tzn ja nie pytam , ale wiekszośc pyta;haha, widziałam grupy dla których było to najważniejsze pytanie jeszcze przed rozpoczęciem szkolenia - hihi) . Być może i do pracy na platformie należy wyznaczyć konkretny czas - dzień i godzinę.
pozdrawiam
mm