| Temat spotkania i czas trwania | Najważniejsze problemy poruszane w czasie spotkania | Propozycje materiałów samokształceniowych | Planowane działania w sieci | 
| 1. Spotkanie organizacyjne. Integracja grupy 
 (4 godz. dydaktyczne)
 | 1. Lekcja z multimediami – pokazowa lekcja, np. chemii, z zastosowaniem multimediów, przygotowana przez jednego z uczestników sieci.
 2. Dyskusja po lekcji.
 3. Dzielenie się doświadczeniami związanymi z zastosowaniem multimediów.
 Zebranie informacji na temat multimediów dotychczas wykorzystywanych przez uczestników sieci na lekcjach.
 4. Praca w grupach nad konkretnymi problemami edukacyjnymi, np. jak korzystać z zasobów filmowych na zajęciach szkolnych?
 | Scenariusz spotkania z koordynatorem 
 Materiały informacyjne dotyczące prawa autorskiego, ustawy o ochronie danych osobowych
 
 Ogólne zasady pracy w sieci
 
 Zasady etykiety
 | • Dyskusja na forum dotycząca wyboru tematu na kolejne zajęcia. • Wyszukiwanie w internecie ciekawych inspiracji do rozmowy na temat problemu nowoczesnych technologii i ich zastosowania w szkole.
 • Wspólne tworzenie netografii, czyli zbioru linków do zasobów internetowych związanych z nowoczesnymi technologiami i ich zastosowaniem w szkole.
 • Przygotowanie przez każdego uczestnika sieci krótkiej informacji na temat wykorzystania internetu w czasie zajęć szkolnych.
 • Dyskusja i wybór tematu oraz prowadzącego lekcję pokazową spośród uczestników sieci na kolejnym spotkaniu.
 | 
| 2. Moja lekcja z WebQuest 
 (4 godz. dydaktyczne)
 | 1. Dyskusja na temat problemów i zagrożeń związanych z wykorzystaniem internetu w czasie zajęć szkolnych. 2. Wymiana doświadczeń na temat wykorzystania internetu w praktyce szkolnej.
 3. Warsztaty – „Moja lekcja z WebQuest”:
 • praktyczne poznanie konstrukcji metody WebQuest;
 • analiza etapów metody WebQuest;
 • zgłoszenie propozycji konkretnych zadań możliwych do wykonania z wykorzystaniem metody WebQuest.
 4. Przedstawienie propozycji innych niż realizowane podczas spotkania, rodzajów zadań, które mogą być konstruowane w oparciu o metodę WebQuest.
 5. Lekcja z zastosowaniem internetu – pokazowa lekcja np. historii, przygotowana przez jednego z uczestników sieci.
 6. Dyskusja po lekcji z internetem.
 | Scenariusz spotkania z koordynatorem 
 Wykaz źródeł (adresów stron www) niezbędnych do wykonania zadania stawianego uczestnikom spotkania, zawierających informacje o konstrukcji i stosowaniu metody WebQuest
 
 Wykaz stron zawierających przykłady stosowania metody WebQuest. Wykaz powinien być przygotowany przez koordynatora sieci, po rozpoznaniu stopnia zaawansowania uczestników sieci i w miarę możliwości powinien obejmować przykłady dotyczące grup wiekowych i tematyki nauczanej przez uczestników.
 | • Jak wyżej oraz dyskusja nad zastosowaniem metody WebQuest w praktyce szkolnej. • Przygotowanie i umieszczenie na platformie sieciowej informacji o zastosowaniu metody WebQuest podczas zajęć z uczniami, a w szczególności konstrukcji elementów tego zastosowania, poziomu zaangażowania uczniów i efektów zastosowania metody.
 • Przygotowanie krótkiej informacji na temat doświadczeń związanych z e-learningiem wykorzystywanym w związku z prowadzonymi w szkole zajęciami, ale także w doskonaleniu zawodowym.
 • Dyskusja i wybór tematu oraz prowadzącego lekcję pokazową spośród uczestników sieci na kolejnym spotkaniu.
 • Prezentacja na forum eksperta, który poprowadzi warsztaty podczas następnego spotkania.
 | 
| 3. E-learning 
 (4 godz. dydaktyczne)
 | 1. Lekcja z zastosowaniem internetu – pokazowa lekcja, np. fizyki, przygotowana przez jednego z uczestników sieci. 2. Dyskusja po lekcji z internetem.
 3. Warsztaty e-learningowe prowadzone przez zaproszonego eksperta:
 • formy kształcenia przez internet (udostępnianie informacji, komunikacja, szkolenie asynchroniczne, szkolenie synchroniczne);
 • przedstawienie dostępnych platform e-learningowych, w tym komercyjnych i ich możliwości;
 • zapoznanie uczestników spotkania z możliwościami i podstawowymi funkcjami administracyjnymi platformy Moodle;
 • tworzenie testu wiadomości lub lekcji (zależnie od poziomu znajomości platformy wśród uczestników);
 • prezentacja możliwości umieszczania i wykorzystania multimediów w kursach e-learningowych.
 | Scenariusz spotkania z koordynatorem 
 Pozycje zaproponowane przez eksperta
 | • Jak wyżej oraz dyskusja i wybór tematu, a także prowadzącego lekcję pokazową spośród uczestników sieci na kolejnym spotkaniu. • Udostępnienie uczestnikom sieci platformy e-learningowej Moodle.
 • Modyfikowanie przez uczestników własnych profili.
 • Przeprowadzenie co najmniej jednego czatu związanego tematycznie ze stosowaniem platformy Scholaris w nauczaniu.
 • Przygotowanie i umieszczenie przez uczestników sieci na platformie samodzielnie opracowanych materiałów (zależnie od stopnia zaawansowania uczestnika – testów, lekcji lub lekcji z zastosowaniem multimediów).
 • Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami na temat pracy na platformie, przyjętych rozwiązań, w tym również technicznych oraz wykorzystania jej w nauczaniu.
 | 
| 4. Tablice interaktywne 
 (4 godz. dydaktyczne)
 | 1. Lekcja z internetem – pokazowa lekcja, np. religii, z zastosowaniem internetu, przygotowana przez jednego z uczestników sieci. 2. Dyskusja po lekcji z internetem.
 3. Warsztaty prowadzone przez zaproszonego eksperta:
 • montaż, połączenie i instalacja oprogramowania tablicy interaktywnej;
 • możliwości tablic interaktywnych i przykłady typowych zastosowań (wymiana doświadczeń);
 • wykorzystanie tablicy interaktywnej do uruchamiania dowolnych programów na komputerze oraz korzystania z internetu;
 • możliwości archiwizacji i późniejszego udostępniania efektów pracy podczas lekcji z wykorzystaniem tablicy interaktywnej;
 • prezentacja oprogramowania umożliwiającego wcześniejsze przygotowanie i zapisanie zajęć;
 • wykorzystanie tablicy interaktywnej do realizacji telekonferencji.
 4. Dyskusja po warsztatach.
 | Scenariusz spotkania z koordynatorem 
 Pozycje zaproponowane przez eksperta
 | • Jak wyżej oraz dyskusja na forum o warsztatach z ekspertem. • Dyskusja i wybór tematu oraz prowadzącego lekcję pokazową spośród uczestników sieci na kolejnym spotkaniu.
 • Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami na temat korzystania z tablic interaktywnych, ze szczególnym zwróceniem uwagi na problemy techniczne i sposoby ich pokonywania.
 • Przygotowanie propozycji fragmentów zajęć z wykorzystaniem dostarczonego oprogramowania i zamieszczenie ich w sieci.
 • Przeprowadzenie przez koordynatora sieci, w miarę możliwości technicznych, telekonferencji dotyczącej wykorzystania tablic interaktywnych w nauczaniu.
 | 
| 5. Podsumowanie i ewaluacja pracy sieci 
 (4 godz. dydaktyczne)
 | 1. Lekcja z tablicą interaktywną – pokazowa lekcja, np. matematyki, z zastosowaniem tablicy interaktywnej, przygotowana przez jednego z uczestników sieci. 2. Dyskusja po lekcji z tablicą interaktywną.
 3. Prezentacja dorobku pracy sieci.
 4. Ewaluacja pracy w ramach sieci.
 | Scenariusz spotkania z koordynatorem | • Jak wyżej oraz publikacja wyników ewaluacji pracy sieci. • Rozmowa o przyszłości i planowanie dalszych działań.
 | 
| REKOMENDACJE | Podczas wszystkich spotkań każdy uczestnik powinien mieć zapewniony swobodny dostęp do komputera i internetu. 
 Spotkanie nr 4 powinno odbywać się z wykorzystaniem co najmniej jednej tablicy interaktywnej; w miarę możliwości postulowane jest wykorzystanie kilku tablic różnych producentów.
 |