Zapraszamy do lektury dwóch poradników poświęconych ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej.
Otrzymujecie do ręki książkę niezwykłą. Jak rzadko kiedy w tej publikacji nastąpiło bardzo harmonijne połączenie najnowszych ustaleń dokonanych w teorii ewaluacji z pokazem ich zastosowania w praktyce szkoły. To książka dla dyrektorów i nauczycieli pomagająca zorganizować systematyczną i pogłębioną refleksję nad jakością wykonywanej pracy edukacyjnej, a po tej refleksji sięgnąć po praktyczne propozycje organizowania racjonalnej i pożytecznej dla szkoły ewaluacji, przykłady do zastosowania wprost lub służące jako bardzo dobry wzór. Konstrukcja treści jest bardzo logiczna: począwszy od najnowszych ustaleń teoretycznych i uwzględniania „Wymagań” państwa, przez bardzo konkretne opisy możliwych działań, do postawionych pytań, pobudzających refleksje dotyczące własnej szkoły.
Rolę wspomagającą w przyswajaniu treści pełni celowa kolorystyka tła tekstu, różna przy różnych aspektach merytorycznych, co pozwala łatwo powrócić do ważnych partii książki.
Bardzo często forma prezentowanych treści przyjmuje formę dialogu z Czytelnikiem, co czyni z wywodu merytorycznego i opisanych propozycji płaszczyznę osobistego kontaktu.
Gorąco polecam.
Stefan Wlazło