Zmiany na platformie

Dziękujemy wszystkim SORE i koordynatorom sieci, za przesyłane uwagi i sugestie dotyczące funkcjonowania platformy i dostępnych na niej narzędzi. Cenne inspiracje, które od Państwa otrzymujemy stanowią dla nas źródło inspiracji dla poprawek i dalszej rozbudowy funkcjonalności platformy. W maju miała miejsce kolejna aktualizacja udostępnianego Państwu narzędzia, która dotyczyła głównie uprawnień koordynatorów sieci. Jest to dobry moment na podsumowanie. Odnośnie grup: Koordynator sieci ma możliwo...

Jak motywować i rozwijać czyli wakacyjne refleksje o informacji zwrotnej

            Istotnym sposobem budowania pozytywnych relacji oraz poczucia bezpieczeństwa w grupie jest informacja zwrotna. Najprościej mówiąc jest to wypowiedź, w której ujawniamy swoje spostrzeżenia dotyczące jakiegoś zachowania lub wypowiedzi innego członka grupy[1] w taki sposób, aby to miało wpływ na zwiększenie ich samoświadomości i kompetencji. Jest ona niezwykle ważnym elementem w procesie nauczania i uczenia się, także jeśli chodzi o ludzi dorosłych.             Celem edukacyjnej informa...

FILMY PROMOCYJNE UŁATWIĄ CI REKRUTACJĘ

Wielu z nas dzieląc się doświadczeniem mówiło o pewnych trudnościach w przeprowadzeniu rekrutacji do swoich sieci. Przed wieloma z nas kolejny rok pracy... i być może kolejna rekrutacja. Przed częścią z nas wyzwanie pracy po zakończeniu projektu projektem. Myślę, że takim dobrym wsparciem w mówieniu o sieciach oraz o tematyce konkretnej sieci są filmy promocyjne, których kilka już powstało. Od dziś można korzystać z kolejnych trzech. Wszystkie filmy możecie przejrzeć na stronie ORE.

TIK i platforma w pracy koordynatora sieci

            Rolą koordynatora sieci współpracy i samokształcenia jest wspieranie uczącej się społeczności nauczycieli, zarówno podczas spotkań warsztatowych, mówiąc slangowo "w realu", jak też rozwijanie ciągłej wymiany doświadczeń pomiędzy tymi spotkaniami, z pomocą nowych technologii. Dla potrzeb dzisiejszego wpisu rozumienie słowa "sieć" zostanie ograniczone do tej drugiej części zadań koordynatora.             Skrót TIK coraz intensywniej wciska się w obszar oświaty. Technologia służąca komu...

Najtrudniejszy pierwszy krok, czyli słów kilka o czytelności koordynatora.

          Pozwólcie, że dziś rozpocznę od pewnej historii, która mogłaby przydarzyć się każdemu z nas. Otóż w połowie maja podszedł do mnie dyrektor i powiedział: Proszę, żeby Pani przyszła do mojego gabinetu na dużej przerwie. I tu w mojej głowie rozpoczął się galop myśli: dlaczego "pani", wszak jesteśmy na stopie koleżeńskiej... zawsze zwraca się do mnie po imieniu? Po co do gabinetu? Z pewnością zmniejszenie godzin... i po moim etacie. A właściwie dlaczego ja, skoro robię tyle rzeczy dla tej ...