Organizacja pracy sieci

Minął miesiąc od spotkania w Sulejówku, inaugurującego pracę sieci bibliotekarzy bibliotek pedagogicznych, zajmujących się wspomaganiem szkół i koordynowaniem sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli. W naszej sieci jest 33 nauczycieli bibliotekarzy ze wszystkich województw, z bibliotek małych i dużych, książnic pedagogicznych będących samodzielnymi placówkami i tych połączonych w zespoły z ośrodkami doskonalenia nauczycieli. Wszystkich jednoczy potrzeba zdobywania kompetencji niezbędnych do realizacji nowych zadań wskazanych przez rozporządzenie MEN z dnia 28 lutego 2013r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych bibliotek pedagogicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 369). oraz chęć doskonalenia dotychczasowych form pracy na rzecz rozwoju polskiej edukacji.  

W ciągu kilku tygodni spotkań na platformie, uczestnicy sieci nie ukrywali swoich obaw przed czekającymi ich wyzwaniami. Szukali granic: gdzie zaczyna i kończy się wspieranie a zaczyna procesowe wspomaganie. Wyartykułowali potrzebę zmiany struktury organizacyjnej oraz mentalności pracowników własnych bibliotek. Zastanawiali się, jak przekształcić zespół samokształceniowy bibliotekarzy szkół w sieć i czy warto to robić? Dzięki doświadczeniom uczestników sieci rozpoczęli merytoryczną dyskusję na te tematy.

Dokonywali analizy zasobów informacyjnych bibliotek pedagogicznych, wykazując się przy tym troską o popularyzowanie książki i kreatywnością w promowaniu czytelnictwa.

Chciałabym zachęcić pracowników bibliotek pedagogicznych mających doświadczenia w pracy w projektach pilotażowych do dołączenia do naszego grona. Państwa przemyślenia, uwagi i wypracowane dobre praktyki byłyby dla nas bardzo cenne.

Biblioteki pedagogiczne, które zlokalizowane są niemal w każdym powiecie, mają wiele do zaoferowania nowemu systemowi doskonalenia, trzeba tylko na nowo zaistnieć w świadomości nauczycieli i osób, które będą ten system wdrażać

 


Komentarze