| Spotkanie 1 | 
| Problemy poruszane podczas spotkania | Działania w sieci | 
| 1. Analiza regulacji prawnych związanych z prawem autorskim, ustawą o ochronie danych osobowych i legalnością oprogramowania. 2. Moduł: jak pozyskiwać darmowe oprogramowanie?
 3. Wstępne rozpoznanie problemu multimedialnych patologii. Dyskusja na temat cyberprzemocy:
 • projekcja filmików z kampanii społecznej „Dzieciństwo bez przemocy”;
 • dyskusja wokół tematyki filmików.
 4. Praca w grupach nad konkretnymi problemami edukacyjnymi, np. jak walczyć z cyberprzemocą?
 | • Dyskusja na forum dotycząca wyboru tematu na kolejne zajęcia. • Wyszukiwanie w Internecie ciekawych inspiracji do rozmowy na temat problemu nowoczesnych technologii i ich zastosowania w szkole.
 • Wspólne tworzenie netografii, czyli zbioru linków do zasobów internetowych związanych z nowoczesnymi technologiami i ich zastosowaniem w szkole.
 • Prezentacja własnych doświadczeń z zakresu cyberprzemocy w karierze zawodowej uczestników sieci.
 • Dyskusja na temat cyberprzemocy i związanych z nią uregulowań prawnych.
 • Dyskusja i wybór tematu oraz prowadzącego lekcję pokazową spośród uczestników sieci na kolejnym spotkaniu.
 | 
| Materiały samokształceniowe 
 Literatura:
 • J. Pyżalski, Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży, GWP, Gdańsk 2011. • Jak reagować na cyberprzemoc. Poradnik dla szkół, red. Ł. Wojtasik, Biblioteka Programu „Dziecko w sieci”.
 Strona internetowa kampanii „Dzieciństwo bez przemocy”: www.dziecinstwobezprzemocy.pl Przykładowe strony poświęcone cyberprzemocy: • www.fundacja.orange.pl
 • www.cyberprzemoc.pl
 • www.dzieckowsieci.fdn.pl
 • www.szkolabezpiecznegointernetu.pl
 | 
| Spotkanie 2 | 
| Problemy poruszane podczas spotkania | Działania w sieci | 
| 1. Praca w grupach i dyskusja na tematy: • cyberbullying – przemoc w Internecie;
 • stalking – prześladowanie SMS-em;
 • uzależnienie od Internetu;
 • spam i zasady korespondencji internetowej;
 • savoir-vivre w Internecie.
 2. Lekcja z multimediami – pokazowa lekcja wychowawcza poświęcona cyberprzemocy, przygotowana przez jednego z uczestników sieci.
 3. Dyskusja po pokazowej lekcji z multimediami.
 | • Jak wyżej oraz wymiana materiałów na temat sposobów radzenia sobie z multimedialnymi patologiami. • Dyskusja na forum na temat źródeł cyberprzemocy i innych patologii.
 • Dyskusja i wybór tematu oraz prowadzącego lekcję pokazową spośród uczestników sieci na kolejnym spotkaniu.
 • Dyskusja na temat zaproszenia ucznia posiadającego wysoki poziom umiejętności w zakresie stosowania urządzeń multimedialnych na kolejne spotkanie. Ustalanie tematów rozmowy z tym uczniem.
 | 
| Materiały samokształceniowe 
 Literatura:
 • J. Pyżalski, Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży, GWP, Gdańsk 2011. • Jak reagować na cyberprzemoc. Poradnik dla szkół, red. Ł. Wojtasik, Biblioteka Programu „Dziecko w sieci”.
 Materiał informacyjny na temat regulacji prawnych związanych z cyberprzemocą Przykładowe strony poświęcone cyberprzemocy: • www.fundacja.orange.pl
 • www.cyberprzemoc.pl
 • www.dzieckowsieci.fdn.pl
 • www.szkolabezpiecznegointernetu.pl
 | 
| Spotkanie 3 | 
| Problemy poruszane podczas spotkania | Działania w sieci | 
| 1. Przegląd różnych urządzeń multimedialnych, które można wykorzystać w pracy nauczyciela. 2. Lekcja z multimediami – pokazowa lekcja, np. języka polskiego, z zastosowaniem multimediów, przygotowana przez jednego z uczestników sieci.
 3. Dyskusja po lekcji pokazowej.
 4. Praca w grupach nad konkretnymi problemami edukacyjnymi, np. jak radzić sobie z uczniami korzystającymi z komórek podczas lekcji lub ogólnie – w szkole?
 5. Spotkanie z uczniem posiadającym wysoki poziom umiejętności w zakresie stosowania urządzeń multimedialnych (np. forma wywiadu).
 | • Jak wyżej oraz dyskusja i wybór tematu oraz prowadzącego lekcję pokazową spośród uczestników sieci na kolejnym spotkaniu. • Prezentacja na forum eksperta, który poprowadzi warsztaty podczas następnego spotkania.
 | 
| Materiały samokształceniowe 
 Literatura:
 • J. Pyżalski, Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży, GWP, Gdańsk 2011. • Jak reagować na cyberprzemoc. Poradnik dla szkół, red. Ł. Wojtasik, Biblioteka Programu „Dziecko w sieci”.
 Materiał informacyjny na temat regulacji prawnych związanych z cyberprzemocą Przykładowe strony poświęcone cyberprzemocy: • www.fundacja.orange.pl
 • www.cyberprzemoc.pl
 • www.dzieckowsieci.fdn.pl
 • www.szkolabezpiecznegointernetu.pl
 | 
| Spotkanie 4 | 
| Problemy poruszane podczas spotkania | Działania w sieci | 
| 1. Lekcja z multimediami – pokazowa lekcja, np. geografii, z zastosowaniem multimediów, przygotowana przez jednego z uczestników sieci. 2. Dyskusja po lekcji z multimediami.
 3. Warsztaty prowadzone przez zaproszonego eksperta: praca grupowa w internecie, tworzenie stron internetowych, wykorzystanie narzędzi do pracy grupowej na przykładzie narzędzi Google.
 4. Dyskusja po warsztatach.
 | • Jak wyżej oraz dyskusja na forum o warsztatach z ekspertem. • Dyskusja i wybór tematu oraz prowadzącego lekcję pokazową spośród uczestników sieci na kolejnym spotkaniu.
 | 
| Materiały samokształceniowe 
 Scenariusz spotkania z koordynatorem
 Instrukcja tworzenia i zarządzania stroną www Krótki opis działania narzędzi Google Pozycje zaproponowane przez eksperta | 
| Spotkanie 5 | 
| Problemy poruszane podczas spotkania | Działania w sieci | 
| 1. Lekcja z multimediami – pokazowa lekcja, np. biologii, z zastosowaniem multimediów, przygotowana przez jednego z uczestników sieci. 2. Dyskusja po lekcji z multimediami.
 3. Praca w grupach: jak wykorzystać portale społecznościowe, fora internetowe czy blogi do pracy z uczniami?
 4. Ewaluacja pracy w ramach sieci.
 | • Jak wyżej oraz publikacja wyników ewaluacji pracy sieci. • Rozmowa o przyszłości i planowanie dalszych działań
 | 
| Materiały samokształceniowe 
 Zasady korzystania z portali społecznościowych, forów internetowych, blogów (wybrane przez koordynatora z dostępnych zasobów internetu)
 Forum dyrektorów OSKKO: www.oskko.edu.pl/forum/index.php |